Poštovani predsjedniče i članovi Uprave HŽ Putničkog prijevoza d.o.o.,

Neugodno smo iznenađeni „novim konceptom“ izračuna potrebnog broja vlakopratitelja, kojim se želi propisati minimalan zakonski broj vlakopratitelja, dok bi šefovi regionalnih jedinica od „ostatka“ radnika popunjavali vlakove prema komercijalnim potrebama.

Vidljivo je da je sigurnost putnika, vlakopratnog osoblja kao i kvaliteta usluge na zadnjem mjestu.

Također je vidljivo da je ubiranje prihoda od prijevoza sasvim na margini interesa Uprave, čim dopušta takve „egzibicije“ direktora logistike Maria Zubaka.

Konstanto smanjivanje broja vlakopratitelja na pojedinim vlakovima u kombinaciji sa zatvaranjem blagajni i ograničavanjem radnih vremena blagajni do sada je prouzročilo smanjivanje prihoda od prijevoza putnika,  na što uporno upozoravamo.

Ovakvo postupanje pokazuje nam jasne namjere Uprave da se zaustavi buduće popunjavanje sistematizacije, jer će propisani broj vlakopratnje biti zakonski minimum, a ne stvarna komercijalna potreba pa će taj zakonski minimalni broj biti osnova za nezapošljavanje potrebnog broja radnika, a to je očito cilj Uprave.

Šefovi regionalnih jedinica nemaju pravo zapošljavati radnike, što ste izričito stavili u nadležnost Uprave pa je licemjerni argument kako će šefovi regionalnih jedinica na vlakovima popunjavati razliku između zakonskog minimuma i komercijalno potrebnog broja vlakopratitelja.

Na takav način brzo ćemo imati pravilo da na 2 garniture u vlaku, samo u jednoj imamo konduktera, dok će se u drugoj putnici voziti besplatno. Vrlo jasan primjer je namjera da na krcatom vlaku br. 2202 Koprivnica – Zagreb, koji čine dvije elektromotorne garniture kao i na frekventnim vlakovima 771, 2104, 2105, 2209 i 3003 sistematizirate jednog konduktera.

Pored smanjenja prihoda, postavlja se pitanje tko će u garnituri bez konduktera brinuti o sigurnosti putnika li pružiti pomoć invalidu i drugim putnicima s posebnim potrebama?

Isto tako, baš sa svakim izmjenama turnusa, pratnju 1WL vagona u vlaku 820/821 pokušavate oduzeti Splitu i dati Zagrebu, kao da u Zagrebu imate viška radnika, a činjenica je da nemate. Manjak radnika veći je u Zagrebu nego u Splitu, tako da je vaša namjera nelogična i pomalo maliciozna.

Vinkovačku vlakopratnju pokušavate „masakrirati“ pa i Slavonci mogu očekivati besplatni prijevoz, jer im neće imati tko pregledati i naplatiti putne karte. Također, putnici neće imati pomoć kod ukrcaja i iskrcaja iz vlaka.

Nažalost ono što vam je obveza niste odradili. Niste propisali tko će, kako i kada u Ogulinu i Vinkovcima obavljati popis vlaka, nakon što su ti poslovi preuzeti od HŽ infrastrukture d.o.o.

Za razliku od vas, mi smatramo da HŽ Putnički prijevoz mora daleko više biti usmjeren prema sigurnosti korisnika usluge prijevoza i kvalitetu pružene usluge kao i na ostvarivanje prihoda od prijevoza, dok se troškovi trebaju smanjivati, ali ne štedeći na osoblju koje je u funkciji sigurnosti, kontrole prijevoznih karata i  ubiranja prihoda.

Radi svega navedenog prisiljeni smo pristupiti organiziranju javnog prosvjeda članova sindikata i radnika HŽ Putničkog prijevoza koji će se održati ispred zgrade Uprave HŽ Putničkog prijevoza, Strojarska cesta 11, dana 11. 12. 2019.

S poštovanjem,

Ivan Forgač

Predsjednik SHŽ

Zoran Maršić

Predsjednik SŽH

 

Dostaviti:

  • Oleg Butković, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture,
  • Javna glasila.

Najava javnog prosvjeda HŽ PP SHŽ i SŽH 5.12.19 (PDF)