hz-cargoHŽ Cargo nasukan je u plićaku poput  “Costa Concordije“. Raskošan cruiser s 4000 tisuće putnika zbog odluka zapovjednika koje nisu bile u skladu s procedurama i međunarodnim normama, opasno se približio obali.   U panici, prepušteni sami sebi, bez osvjetljenja, dezorijentirani putnici su počeli skakati u more, a hipotermija i smrt bili su neizbježni.
Za nesreću u kojoj su poginule 32 osobe, okrivljen je kapetan i dio posade broda. Olupina otegljena u luku i izrezana u staro željezo. Na mjestu udesa podići će se spomenik. Slaba utjeha.

Cargu prijeti stečaj, čuje se iz Uprave. Još prije par mjeseci za SŽH Vijesti, čelni čovjek HŽ Carga je izjavio:  “Ja sam s velikim zadovoljstvom prihvatio ponudu Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture za posao predsjednika Uprave HŽ Carga.“ Sada za plutanje u problemima i dezorijentirane odluke i poteze krivi „nasljeđe bivše Uprave“. I bivša Uprava je optuživala za sve loše u HŽ Cargu Upravu koja je njima prethodila. I buduća Uprava će sigurno reći da je za sve kriv Lešković i kompanija.
Slaba će to biti utjeha radnicima i njihovim obiteljima.
Svakako, za posljedice odluka krivi su „kapetani“ poduzeća, no kriv je i vlasnik samim tim što Upravama dopušta nepoštivanje Zakona i Ugovora.

LISTA TEHNOLOŠKOG VIŠKA RADNIKA U HŽ CARGU

Uprava HŽ Carga  utvrdilaje  28. sječnja prijedlog Odluke Liste tehnološkog viška.
Prijedlog se temelji na Pravilnicima o organizaciji HŽ Carga od 23. svibnja 2011. i 14. rujna 2012. te na odredbama Ugovora o radno-pravnoj zaštiti radnika od poslovno uvjetovanih otkaza od 04. svibnja 2006.
Odluka s listom upućena je na savjetovanje i suodlučivanje Glavnom radničkom vijeću, a ne i sindikatima, što je u suprotnosti s točkomi IV. ugovora.

Uprava planira s tim radnicima sklopiti anekse ugovora o radu (osim s radnicima koji ispunjavaju uvjete za mirovinu) i rasporediti ih u Željeznički fond. Radnicima koji ne prihvate zbrinjavanje putem HŽ Fonda, namjerava otkazati ugovor o radu i isplatiti im otpremninu u skladu s člankom 167. KU za HŽ Cargo i druga davanja koja radnik ima pravo temeljem zakona i KU.

SMATRAMO DA JE OVA LISTA TEHNOLOŠKOG VIŠKA NAPRAVLJENA U SUPROTNOSTI SA ZAKONSKIM AKTIMA RH I KAO TAKVA SE NE MOŽE PRIMJENJIVATI.

PREKVALIFIKACIJA PREGLEDAČA VAGONA ZA ZANIMANJE MANEVRISTA

Manjak kvalitetnih rješenja, stručni mozgovi HŽ Carga odlučili su nadomjestiti nakaradnim rješenjima.
Jedno od takvih je  dokvalificiranje pregledača vagona za zanimanje manevrista.
Ovakvim činom dokazali su kakvi su zapravo „veliki zaštitnici“ pregledača vagona jer prekvalifikacija iz 4. stupnja stručne spreme u nižu stručnu spremu – ne može se smatrati izuzetno kvalitetnim i stručnim pomakom u gospodarenju ljudskim potencijalima posrnulog HŽ Carga.

Primjeri dobre prakse viđeni u obilasku austrijskih i njemačkih željeznica pokazuju da u cilju racionalizacije i optimizacije radnih procesa, dodatnom edukacijom osposobljavaju pregledače vagona za sofisticiranija zanimanja s većim primanjima, ali naravno ne na štetu radnika koji se već nalaze u tim kolodvorima, već isključivo s ciljem da tako osposobljeni pregledači vagona preuzmu te poslove u mjestima s malim opsegom rada ili kod pojedinačno preuzetih vagona od stranke.

Nažalost, iz gore spomenute inicijative, vidljiva je namjera da se to radi u gotovo svim kolodvorima (prvotna zamisao 6 kolodvora, sada više od 20, a tko zna koliko još).
Ne treba napominjati da bi po tom principu i želji „stručnjaka“ pregledači uz svoj posao radili i posao
manevrista u kolodvoru gdje bi manevrista bio „mentor“ pregledaču vagona uz naknadu mentorstva (KU HŽ Cargo).
Pitanje je kako bi isti rad bio organiziran u kolodvorima gdje je manevra u HŽ Infrastrukturi?

OBRAĆANJE DRŽAVNOM INSPEKTORATU

Obzirom da je Uprava ignorirala sva naša upozorenja na propuste kod donošenja odluka i utvrđivanja i sastavljanja Liste te na kršenje odredbi Zakona o radu, Kolektivnog ugovora i Ugovora o radno-pravnoj zaštiti radnika od poslovno uvjetovanih otkaza, Sindikat željezničara Hrvatske zatražit će inspekcijski nadzor Državnog inspektorata Republike Hrvatske.