Zbog radnika koji danas svakodnevno svoj rad obavljaju u uvjetima preopterećenosti zatražili smo službeno mjerenje radnog mjesta prometnik vlakova na postavnici kolodvora Karlovac.
Direktor Tihomir Španić u svom odgovoru na naš dopis izjavljuje kako smatra dovoljnim da je broj radnih mijesta utvrđen kroz izmjene Pravilnika o organizaciji HŽ Infrastrukture d.o.o. Ne želi uzeti u obzir argumente koje smo dostavili i smatra da nema potrebe za dodatnim utvrđivanjem potrebnog broja radnih mijesta. Nakon svega ne prostaje nam ništa drugo već zajedno sa radnicima organizirati sve dopuštene aktivnosti i dokazati da smo u pravu.
Kako je sve započelo:
Izmjenama Pravilnika o organizaciji HŽ Infrastrukture d.o.o. Uprava je nastavila brisati radna mijesta bez kriterija i analize stvarnih potreba. Tako je u kolodvorima Mrzlo Polje i Duga Resa ukinuto radno mjesto skretničara, a u kolodvoru Karlovac ukinuto jedno radno mjesto prometnika vlakova na postavnici, pomoćnika šefa kolodvora, skretničara. Radna mjesta ukinuta su bez modernizacije i bez utvrđivanja stvarnih potreba. Najvjerojatnije je kod određivanja broja izvršioca za pojedina radna mjesta Regionalne jedinice organizacije i regulacije prometa ZAPAD, predlagač zaboravio da je navedena regionalna jedinica dobila 7 novih kolodvora, od koji 4 na koridoru (Zvečaj, Duga Resa, Mrzlo Polje i Karlovac) i sad, ne želeći prihvatiti odgovornost i grešku, nastoji suludo ostvariti svoj cilj i po cijenu ugrožavanja sigurnosti prometa.
U nekoliko navrata argumentima, kroz raspravu, pokušali smo ukazati direktoru Tihomiru Španiću da će ukidanje utjecati na sigurnu i kvalitetnu organizaciju, ali nažalost bez uspjeha. Nisu pomogli ni podaci da se bitno povećao opseg rada nakon odluke HŽ Carga da ranžirne zadatke iz kolodvora Moravice premjesti u kolodvor Karlovac.
U kolodvoru Karlovac se od stupanja na snagu novog voznog reda, reduciraju svi teretni vlakovi u pravcu Rijeke, te se otpremaju sa težinom od 1275 tona ili sa maksimalnom dužinom od 362 metra.
Isto tako se u kolodvoru Karlovac reducira takozvano „Ličko bruto“ koje se otprema na prugu Oštarije – Knin, odnosno Ogulin – Knin, na maksimalnu dozvoljenu težinu od 1300 tona, te je na taj način smanjen manevarski rad u kolodvoru Ogulin.
U kolodvoru Karlovac radi jedna manevarska lokomotiva u vremenu od 0-24 sata, a zadata joj je obavljanje cjelokupnog manevarskog rada u kolodvoru kao i posluživanje industrijskih kolosijeka koji se odvajaju s otvorene pruge.
Manevru u kolodvoru obavlja po potrebi i druga manevarska lokomotiva u dane od ponedjeljka do petka u vremenu od 8:00 do 16:00 sati.
Zbog specifičnih obaveza skretničara ( ili ovlaštenog kolodvorskog radnika ) u rasporednom kolodvoru Karlovac nije se novom mikro sistematizacijom radnih mjesta trebalo smanjiti broj izvršitelja na radnom mjestu skretničara, jer skretničar na bloku I daje odjave za vlakove prispjele iz smjera Metlike s obzirom na način osiguranja pruge Karlovac-Kamanje d.g., gdje se promet odvija u kolodvorskom razmaku, a za vlakove iz smjera Draganića javlja potpune ulaze za vrijeme kvara APB-a na dionici pruge Karlovac-Draganići..
Skretničar na bloku IV vodi evidencije ulaska i izlaska lokomotiva i garnitura DMV-a iz ložionice i ovjerava lokomotivske listove osoblju vučnog vozila, a za vlakove iz smjera Mrzlog Polja javlja potpune ulaze za vrijeme kvara APB-a na dionici pruge Karlovac-Mrzlo Polje.
Kolodvor Karlovac ima 20 kolosijeka, određenih i podijeljenih prema svojoj namjeni.
Za svaki ulazak i izlazak vlaka u kolodvor Karlovac, od ukupno 46 skretnica, od 9 do 16 skretnica mora biti postavljeno u pravilan i ispravan položaj. Na pojedinim skretnicama ugrađeni su plinski grijači koji su neispravni i bez plina, pa je u zimskom periodu nemoguće s jednim skretničarom u smjeni, održavati prohodnost kolodvora i obavljati križanje vlakova, te čistiti pristupne putove i perone od snijega i leda, jer manevarsko osoblje pripada HŽ Cargu. U ispravnost ovih tvrdnji uvjerili smo se ove godine u više navrata.
Najveće opterećenje nakon provedenog ukidanja, utvrđeno je kod radnog mjesta Prometnik vlakova na postavnici, kojem su jednostavno dodali sve poslove ukinutih radnih mjesta. Napominjemo da u kolodvoru Karlovac nema sistematiziranog radnog mjesta Prometni telegrafista, a ukidanjem radnog mjesta Unutarnji prometnik vlakova, sve poslove organizacije i regulacije preuzeo je centralni prometnik na sebe.
Glavni povjerenik
Nenad Brozović