Nakon što je 2005. godine srušen stari nathodnik kojim su putnici dolazili do željezničkog kolodvora Caprag, novi do danas nije napravljen. Svih ovih godina putnici preskaču vagone izlažući se velikoj opasnosti da bi došli do kolodvorskih perona. Spomenimo samo da je u listopadu 2009. jedna žena teže ozlijeđena kad je pri doskoku s vagona izgubila ravnotežu i udarila u vlak u prolazu, a 2011. u lipnju, šesnaestogodišnjaku su ruku pričepila dva vagona dok se provlačio ispod njih.
Grad je 2009. i 2010. „planirao“ milijune za pasarelu, no od gradnje nije bilo ništa pa su „planirana“ sredstva rebalansom nestala.
U svibnju 2012. i HŽ je donio odluku o sufinanciranju. No i dalje nije bilo gradnje, navodno zbog previsoke cijene.
U Sisku se štošta gradilo, ali za pasarelu nije bilo novca. Tako se „izmišljalo“ (ušlo u planove sisačkog komunalnog odjela za 2011 godinu) i izgradnju pothodnika prema sportskoj dvorani, koji tko zna kada i da li će ikad biti završen.
Nakon rušenja stare pasarele često se govorilo i pisalo da gradnja pasarele u Sisak Capragu stoji zbog HŽ-a, jer unatoč svim traženjima, peticijama i ozljedama ljudi prilikom prelaska preko kolosijeka, izgradnje nije bilo.
Sada napokon, po onoj narodnoj „tko čeka taj i dočeka“, počelo je, gradi se pasarela nova i još ljepša od stare.
Izvod iz projekta:
Namjena i oprema građevine
Željeznički nathodnik pasarela, s pristupnim površinama je građevina javne i prometne namjene, prvenstveno za potrebe putnika i građana Grada Siska.
Ugrađena oprema je standardna oprema ove vrste i funkcije. Dizalo je namijenjeno za korištenje svim građanima Grada Siska i putnicima korisnicima željezničkog kolodvora.
Pasarela je ukupne dužine 113,74 m, sačinjena od 4 raspona po 25,20 m i 2 x 6,47 m.
Na početnim dijelovima, pasarela je zatvorena kružnim lukovima s razapetom inox mrežom.
Otvoreni dio pasarele premošćuje dijelove kolodvora iznad sporednih kolosijeka bez kontaktne mreže.
Konstrukcija
Konstruktivni elementi oblikovanja pješačkog nathodnika pasarele temelje se na primarnim
početnim vertikalama i povezujućem horizontalnom rešetkastom nosaču.
Stubište je u kontinuitetu povezano mrežom. U zatvorenom kubusu smješteno je dizalo sa strojarnicom.
Kružna mrežna konstrukcija zatvara dio iznad kontaktne mreže, osigurava zaštitu prolaznika i stvara naglasak na krajevima pasarele.
Popođenje pasarele je drvenim daskama, /hrast II klase/. Impregnacija je trokomponentna,
ekološka, te štiti protiv UV zraka, insekata, požara, gljivica i nametnika i vlage.
Stubišta
Višekraka stubišta su izvedena stepenicama malog nagiba.Gazišta i podesti oblikovani su za laganu komunikaciju i osobama smanjene pokretljivosti.
Dizala
Dizala su hidraulička bočna jednostruka, namijenjena za potrebe svladavanja visinske razlike
u vanjskom prostoru. Nosivost kabine je 8 osoba, odnosno 630 kg.
Pristupne površine
Pristupna površina pasareli formirana je na dva mjesta. Na sjeveru s rubom pristupnog puta
kolodvorskom prostoru od strane ulice B. Adžije. S južne strane pristupna površina počinje s rubom pješačke staze – pločnika ulice M.Cvetković. Pješačke površine namijenjene su isključivo za komunikaciju putnika željezničkog kolodvora i građana Grada Siska.
Vijek trajanja
Projektirani vijek trajanja kompletne nove građevine nathodnika sa stubišnim krakovima i dizalom, predviđen je za period od 50 godina.
Dinamika po fazama je slijedeća:
1. faza – izrada temelja za tornjeve stubišta i liftova na južnoj i sjevernoj strani
Pošto se temelji za tornjeve stubišta i liftova na južnoj i sjevernoj strani grade izvan
područja kolosijeka, ti se radovi mogu izvesti bez ometanja prometa u bilo kojem terminu.
2. faza – izrada pilota za oslanjanje stupova
Moguće kašnjenje vlakova koji prometuju za vrijeme trajanja zatvora kolosijeka iznosi 3 minute.
3. faza – montaža tornjeva stubišta i liftova na južnoj i sjevernoj strani
Tornjevi stubišta i liftova na južnoj i sjevernoj strani se grade izvan područja
kolosijeka i mogu se izvesti bez ometanja prometa u bilo kojem terminu.
4. faza – montaža stupova s naglavnicama
Moguće kašnjenje vlakova koji prometuju za vrijeme trajanja zatvora kolosijeka iznosi 3 minute.
5. 6.7. i 8. faza – montaža polja konstrukcije mosta
Moguće kašnjenje vlakova koji prometuju za vrijeme trajanja zatvora kolosijeka iznosi 3 minute, a u slučaju potrebe vlakovi za prijevoz putnika biti će supstituirani autobusima.
9. faza – montaža popođenja i zaštitnih mreža s podkonstrukcijom na mostu
Napon u KM je isključen (24h). Promet se za vrijeme radova uz dizel vuču može
odvijati na prvih 9 kolosijeka.