U Madridu je od 11.-12. travnja 2013. održan seminar u sklopu projekta “Upravljanje komunikacijom i informacijama u europskom željezničkom sektoru (CIMIERS)”.
Projekt, koji financira Europska komisija, odgovor je na potrebu jačanja komunikacije između radnika i poduzeća u željezničkom sektoru, pogotovo s obzirom na restrukturiranje sektora. Na seminaru u Madridu partneri iz Poljske, Španjolske i Hrvatske imali su priliku razmijeniti iskustva, primjere dobre prakse i usporediti situaciju u željezničkoj industriji u svojim zemljama.
Cilj projekta je uspostaviti suradnju između triju sindikata te razviti zajedničko stajalište o problemu nedovoljne uključenosti radnika u procesu konzultacija i informacija u poduzećima željezničkog sektora.
Projekt uključuje provedbu sljedećih specifičnih ciljeva:
– Tumačenje Direktive 2002/14 i 2001/23 u kontekstu sadašnje situacije radnika u željezničkom sektoru
– Poticanje socijalnih partnera da ostvaruju svoja prava i obveze u pogledu informacija, konzultacija i suodlučivanja
– Ublažavanje utjecaja restrukturiranja željezničkog sektora na radnike (komercijalizacija, privatizacija, pretvorba poduzeća)
– Stvaranje platforme za sektorsku suradnju sindikata iz različitih zemalja koje imaju slične učinke promjena u željezničkom sektoru (tržišno natjecanje, smanjenje, modernizacija) i razmjenu informacija, ideja i najbolje prakse.
– Doprinijeti stvaranju povoljnih uvjeta za razmjenu informacija, konzultacije i sudjelovanje radnika u poduzeću u skladu s Direktivom 2002/14/EC.
Na dvodnevnom seminaru u Madridu sudjelovalo je po četiri sudionika iz svake zemlje. Tijekom seminara bilo je rasprava o problemu nedostatka informacija, konzultacija i sudjelovanja radnika u odlučivanju u željezničkom sektoru poduzeća. Sudionici su upoznati s europskim zakonima na tom području, posebice Direktivom 2002/14 i 2001/23. Osim toga, sindikalistima je predstavljen način korištenja novih medija za uspješniju komunikaciju i pregovore.
Kolodvor Antocha
Sudionicima seminara omogućena je i posjeta radnim prostorima u Antochi, najvećem željezničkom kolodvoru u Madridu.
U impresivnom kontrolnom centru radi se u tri smjene s deset radnika po smjeni koji kontroliraju promet na oko 1000 km brze pruge. Ostalim brzim prugama upravlja se iz regionalnih centara, no centar u Antochi u svakom trenutku može preuzeti kontrolu nad oko 2000 km pruge s prosječnom brzinom oko 300 km/h. Uvođenje moderne tehnologije nije automatizmom značilo i apsolutno smanjenje broja radnika. Tijekom pregovora i argumentiranih tvrdnji, sindikat je uspio dokazati važnost ljudskog faktora pa je određen broj radnika ostao iako uz postojeću tehnologiju to nije nužno.
H24 – Centar za kriza stanja
Španjolsku željezničku mrežu dužine 15.461 km čini 11.750 km širokog kolosijeka ( Iberijski, 1668 mm), 2.230 km normalnog kolosijeka (1435 mm) i 1.195 km uskotračne pruge. U planu ili u izgradnji je još oko 900 km brze pruge, među kojom i High Speed Ring osmišljen za maksimalne brzine između 450 i 520 km/h.
Centar H24 nadzire upravljanje cjelinom mreže u realnom vremenu. U ovoj sobi od 120 kvadratnih metara je operativno jezgro iz kojeg se u izvanrednim situacijama upravlja i koordinira različitim službama i dijelovima poduzeća.
Jedan od glavnih ciljeva Centra za krizna stanja H24 je omogućiti svim područjima koja ga tvore pregled željezničkih procesa u kojem su uključeni, kako bi se povećala koordinacija i poboljšali postupci vezani uz nepredviđene situacije.
Nužnost takve koordinacije uočena je od 2005. godine kada je razdvojena Infrastruktura ADIF i operateri RENFE.
Centar za kriza stanja ne upravlja samo prometom nego održavanjem infrastrukture, stanicama, kolodvorima, vanjskom komunikacijom i komunikacijom s medijima, sigurnošću i civilnom zaštitom.
Prostorijom dominira jedanaestometarski video zid na kojem se mogu prikazati sve informacije u realnom vremenu, relevantne za koordinaciju.
Priključak za internet, telefonske linije, dvije kamere koje omogućavaju video konferencije sa zapovjednog mjesta i mjesta na kojem se dogodio incident, konfiguriraju ga multidisciplinarnim centrom upravljanja u području željezničkog prometa, spremnim za izvršavanje i koordiniranje operativnim područjima društava u stvarnom vremenu unutar 24 sata; upravljanjem informacijama, procesima i postupcima, bilo preventivno ili interventno u svakom trenutku.