VIJESTI SŽH, srpanj, broj 13 PDF
Europska komisija u niz navrata podsjećala je Vladu RH na važnost uključivanja socijalnih partnera u javnu raspravu o zakonskim prijedlozima od samog početka procesa i poziva je da osigura istinski i sadržajni dijalog sa socijalnim partnerima, no Vlada i dalje donosi zakone po hitnom postupku opravdavajući se, kao u ovom aktualnom slučaju donošenja Zakona o željeznici, potrebom usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske sa zakonodavstvom Europske unije.
U 2. članku Zakona obrazlažu se dva razloga:
(1) Ovim se Zakonom u pravni poredak Republike Hrvatske prenosi Direktiva Europskog parlamenta i Vijeća 2012/34/EU od 21. studenoga 2012. o osnivanju jedinstvenog europskog željezničkog područja,
a sama Direktiva daje zemljama članicama na raspolaganje vrijeme do 6. lipnja 2015. da implementira Direktivu, zajedno s zainteresiranom javnošću, na način koji je najpodesniji za dotičnu državu članicu.
(2) Ovim se Zakonom utvrđuju uvjeti i načini za provedbu Uredbe (EZ) br. 1370/2007 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. listopada 2007. o uslugama javnog prijevoza putnika željeznicom i cestom,
a predloženim Zakonom o željeznici brojne odredbe te iste Uredbe EZ br. 1371/2007 o pravima i obavezama putnika u željezničkom prijevozu, ne primjenjuju se do 3. prosinca 2014. godine, s mogućnošću produljenja odgode primjene o čemu odluku donosi ministar.
Možda namjere jesu dobre, no isključivanje socijalnih partnera i zainteresirane javnosti iz postupka koji prethodi donošenju zakona, potiče sumnju u dobre namjere i stvara zabrinutost za budućnost hrvatskih željeznica i željezničkih radnika.