Prodaja većinskog udjela državne tvrtke CFR Marfa, tvrtki GFR koja je u vlasništvu biznismena Gruia Stoica, nije uspjela. Nakon što je GFR uplatio depozit od 10 milijuna eura i 20 milijuna eura što predstavlja 10% ukupnog iznosa, mišljenje Agencije za tržišno natjecanje spriječilo je Gruia Stoicu da postane vlasnikom CFR Marfa.

GFR je imenovan pobjednikom na natječaju u lipnju, s ponudom od 202 milijuna eura za 51% dionica. Ugovor je potpisan početkom rujna, a Gruia Stoica je izjavio kako će se  preostali novac isplaćivati nakon što Agencija za tržišno natjecanje donese odluku o transakciji.

Agencija je presudila: spajanje bi stvorilo  monopol na ovom tržištu.

Poduzetnik je 14. listopada morao prenijeti preostalih 170.000.000 € na račun CFR Marfa, no on je čekao mišljenje Agencije za tržišno natjecanje.

Obje strane optužuju jedna drugu za neispunjavanje nekih uvjeta iz ugovora, ali na kraju to znači privatizacija, ili , bolje rečeno, prvi pokušaj privatizacije državne tvrtke nije uspio.

Iako je u Vladi već bio spreman ugovor o produženju roka isplate preostalog iznosa od 170 miliona eura do 10. veljača 2014. na odluku Agencije je vjerojatno utjecalo  i opće uvjerenje brojnih poslovnih subjekata  u Rumunjskoj  da Stoica nema financijska sredstva za ispunjenje svojih obveza, a i izjave  brojnih stručnjaka i političara:

“Ne igraj se s privatizacijom CFR Marfa koja će dovesti do kaznenog postupka.” Ili “Osjećam da će privatizacija CFR Marfa biti predmet istrage DNA ( rumunjski USKOK)” i drugi – “konačni apel  Vladi: Prestanite postupati  protuzakonito.”

S druge strane, bivši ministar prometa Relu Fenechiu rekao je da je Vlada mogla odustati od privatizacije CFR Marfa, to više što je tvrtka ostvarila dobit u zadnja tri mjeseca, nakon dugog razdoblja u kojem je bilježila gubitke.

Nakon što je ” cirkus ” od privatizacije završio, ekonomski stručnjaci  kao glavni problem povezan s inozemnim ulaganjima vide loš signal na tržištu koji je poslan kroz ovaj neuspjeh. „ Ne dajemo signal ozbiljnosti i dosljednosti“ rekao je Valentin Ionescu, bivši rumunjski ministar privatizacije.

S druge strane  utjecaj na domaće poslovanje je ravno nuli: domaći investitori ostaju na razini “promatrača ” rekao je ekonoimski analitičar, Mircea Cosea.

Ako je Agencija za kontrolu tržišnog natjecanja spriječila prodaju rumunjske državne tvrtke zbog mogućnosti stvaranja privatnog monopola na rumunjskom  tržištu prijevoza robe željeznicom, što će odlučiti hrvatska Agencija obzirom da HŽ Cargo sada kontrolira 100% tržišta prijevoza robe željeznicom?

KM