hz-cargoGrčki Fond za upravljanje državnom imovinom ( HRADF ) objavio je 31. listopada kako su tri ponude za prodaju nacionalne željezničke tvrtke Trainose ušle u završnu fazu procesa privatizacije.

Zajedničko ulaganje ruskih željeznica ( RZD ) i grčke grupe Gek Terna, podružnica francuske Nacionalne željeznice ( SNCF ) SNCF Udjeli i Rumunjski Grup Ferroviar Roman ( GFR ), član Grampet grupe, su dobile pristup detaljnim financijskim informacijama u pripremi konačnih ponuda.
HRDAF je također objavila da su tri ponuđača, uključujući zajedničko ulaganje ruskog RDZ i grčkog Gek Terna, Siemens, i partnerstvo između Alstom i Damco energetike, Grčka, osposobljena za kupnju grčkog Društva za održavanje pružnih vozila ( Rosco ).
Nakon pregleda dodatnih informacija koje pruža HRDAF, kvalificirani ponuditelji će biti dužni dostaviti konačne ponude za dva poduzeća do kraja godine.

Trainose je u 2010. godini poslovao s gubitkom od 187 milijuna € , ali njegova financijska situacija je dramatično poboljšana u posljednjih nekoliko godina. Dobit tvrtke u 2012. prije oporezivanja iznosila je 1,2 milijuna €.
Tvrtka je ostvarila prihode od 140 milijuna €, što uključuje 50 milijuna € obveze za pružanje javne usluge (PSO) koje im isplaćuje grčka vlada. Vlada je obećala da će poduzeću Trainose nastaviti plaćati 50 milijuna € za PSO do 2018. za pružanje nekomercijalnih putničkih usluga.

Aranžmani dugoročnog pristupa pruzi i leasing voznog parka uključeni su u privatizaciju. Provedeno je i financijsko restrukturiranje kako bi se otpisalo oko 800 milijuna € duga grčke željezniceTrainosa.

Koliko se neozbiljno pristupilo privatizaciji hrvatskog željezničkog društva HŽ Cargo govori činjenica da ni prijašnje političke garniture, a ni ova u dvije godine svog mandata nije inicirala restrukturiranje državne imovine na način koji bi omogućio mjerljiv pozitivni pomak kao posljedicu racionalizacije poslovanja i povećanja dobiti.

Sam natječaj i ugovor o prodaji kao da je sastavljan tako da pogoduje isključivo kupcu. I kad se prodaje stari automobil, traži se kapara kao garancija za ozbiljnost namjere kupca. Agonija HŽ Carga traje, a Grampet grupa još nije uplatila ni lipu, dok s druge strane ulazi u najdublje detalje poslovanja HŽ Carga.
Poslovna tajna, zaštita od konkurencije, što je to? Ljudski resursi? Jedini potez koji hrvatska država kao vlasnik kroz svoje namjesnike može osmisliti je: pojeftiniti radnu snagu. Druga mjera je: smanjiti broj radnika kako bi se prilagodili smanjenom obujmu posla zbog nesposobnog upravljanja.
Radnicima, željezničarima je dosta smjena “imena”. Radnici žele raditi i zaraditi i od zarađenog živjeti.

KM