placa-kasni1Vlada je prije dva mjeseca HŽ Infrastrukturi odobrila kreditno zaduženje kod Europske banke za obnovu i razvoj u visini od 40 milijuna eura. Kako je pojasnio zamjenik ministra prometa Zdenko Antešić, kreditira se modernizaciju tvrtke. Iz navedenog iznosa 20 milijuna eura namijenjeno je za nabavu nove mehanizacije, a 19,5 milijuna eura za otpremnine koje će se isplaćivati radnicima u postupku restrukturiranja HŽ Infrastrukture, dok će se pola milijuna eura upotrijebiti za poboljšanje energetske učinkovitosti.

Ovom „jeftinom desetogodišnjem zajmu“ kako ga je nazvao ministar Hajdaš Dončić osigurano je državno jamstvo, i zato bi javnost morala pomnije pratiti zbivanja u HŽ Infrastrukturi, počevši od nepoštivanja rokova prilikom korištenja sredstava iz EU fondova. Europska komisija je i do sada upozoravala na veliki raskorak između odobrenih i iskorištenih sredstava jer se razlika koja nastaje zbog nepoštivanja rokova pokriva iz sredstava državnog proračuna.

Papagajsko ponavljanje da će željeznica do 2020. biti najveći korisnik novca iz europskih fondova te pridonositi rastu hrvatske industrije vjerojatno će i ostati u području mogućnosti, a ne realizacije, ukoliko se bitno i hitno ne promijeni mentalni sklop i ne počnu poštivati rokovi na svim područjima.

Nadajmo se samo da zbog kašnjenja isplate talijanskoj tvrtci na obnovi i rekonstrukciji pruge na dionici Okučani – Novska, koja je dio X. paneuropskog koridora i vrijedna je 40 milijuna eura, od kojih se 85 posto financira novcem fondova EU, a 15 posto iz hrvatskog proračuna, neće taj omjer promjeniti u 15 posto iz fondova EU, a 85 posto iz hrvatskog proračuna.

Talijani su izgubili strpljenje i otišli, no radnici HŽ Infrastrukture nemaju kamo otići.

Država u ovom predblagdanskom vremenu ne ispunjava ni uvjete ugovora prema radnicima HŽ Infrastrukture. Radili su, a plaće nema. Predsjednik Uprave im je poslao božićnu čestitku: „Ne zna se kad će plaća“.

Dopis predsjednika Uprave