Svođenje problema u kojima se nalazi HŽ Cargo na svađu između dva sindikata mlaćenje je prazne slame, po uzoru na naše političare, i dobivanje vremena dok se „ono njihovo“ bitno ne riješi. U to se uklapa i teorija: „Svi koji ne misle jednako kao mi, makar to bilo i ispravno, su lopovi, nesposobnjakovići i niškoristi.“
Vidljivo je to iz najnovijeg teksta „Zbog čega se optužuje Sindikat strojovođa ‘“ a sve bi to još i bilo zabavno da rezultat takvog ponašanja nije namjera proglašavanja viškom 804 radnika bez zakonskih kriterija i bez ikakvog učinka i naznake da će takva mjera pomoći HŽ Cargu da opstane.
Pa da ponovimo:
SINDIKAT ŽELJEZNIČARA HRVATSKE NIJE POTPISAO KOLEKTIVNI UGOVOR HŽ CARGA IZ VIŠE RAZLOGA
To nećemo učiniti prije svega zbog dijela Kolektivnog ugovora kojeg ste nazvali „ 6. POSEBNE ODREDBE“. Odredbe sadržane u ovom dijelu Kolektivnog ugovora stupidna je prevara resornog ministra kojem ste prodali tvrdnju da će se plaće smanjiti za 25% posto, što je neophodno za spas HŽ Carga.
Svoje namjere koje ste predhodno dogovoili s poslodavcem nama ste prezentirali 31.01. 2014 na samom sastanku koji je započeo u 13:00. Krišom ste nam kakti „da ne primjeti poslodavac“ izbacivali računicu koja je izgledala ovako:
800 radnika završava u fondu. Ako je njihova bruto plaća prije odlaska u Fond 10,000,00 kn oni HŽ Cargo koštaju 8 mil. kn. Kada bi svi završili u Željezničkom fondu tada bi im plaća bila 4,000,00 kn, dakle ukupno 3,2mil kn, što naizgled predstavlja uštedu.
Međutim, ako je ukupni prosječni mjesečni trošak radnika 30 mil kuna, 25% od te mase iznosi 7,5 mil kuna i za toliko bi zapravo trebalo smanjiti trošak. Dakle od tog iznosa oduzme se gore dobivenih 3,2 mil kuna i kroz smanjivanje mase za plaće vidi se da je potrebno još od negkud dobiti ogromnih 4,3 mil kn.
800 radnika x 10,000,00 = 8,000,000,00
800 radnika x 4,000,00= 3,200,000,00
Ukupni trošak radnika 30,000,000,00
25% od ukupnog troška radnika 7,500,000,00
Potrebno je dodatno smanjenje troška radnika u iznosu 4,300,000,00. Dakle, očigledno je da se čitav sustav HŽ Carga ugrozio neplanskim izdvajanjem viška radnika, a na temelju kojih se ne dosiže ni pola od traženog iznosa uštede.
Za svoju ideju, koju je začudo Donald Neralić već imao pripremljenu, tražili ste naš potpis. Tražili ste da potpišemo odlazak za 804 radnika i kvazi mjere uštede koje će navodno spasiti HŽ Cargo od stečaja.
POSTAVLJAJU SE PITANJA:
1. Tko će platiti sudske troškove u procesima koje će za zaštitu prava pokrenuti radnici zbog niza propusta i nezakonitih radnji kod proglašenja viška radnika?
2. Što će se desiti sa HŽ Cargom d.o.o. kad u konačnici kvazi mjere štednje neće dati učinak?
3. Podizanje kredita od 230 mil. kuna za zbrinjavanje radnika i likvidnost vraćat će HŽ Cargo, ali
kako?
Tvrdnje da nismo potpisali kolektivni ugovor samo zbog naknada sindikalnim dužnosnicima je još jedna laž što je vidljivo iz zapisnika od 31.01.2014 godine u kojem se jasno vidi da je taj članak bio reguliran,
no nejasno je međutim zašto ste izbrisali naš prjedlog čl. 7. u kojem smo upravo mi predložili da se sindikati odriču svih materijalnih prava za prvi šest mjeseci važenja Kolektivnog ugovora.
Ako ni zbog čega taj članak je nestao čini se iz razloga da bi se moglo kupiti predsjednika Sindikata pregledača vagona ili možda predsjednicu Samostalnog sindikata HŽ Carga ?
ZAPISNIK OD 31.01.2014 s nestalim čl. 7
Pa svima je jasno, kad bi nam samo ta prava bila bitna mi bi potpisali Kolektivni ugovor i ja sad ne bih bio na listi tehnološkog viška već bih vjerovatno rješio svoj status.
Vaše tvrdnje da smo mi predložili ukidanje radnih mjesta su još jedna laž koja zaslužuje malo detaljnije objašnjenje.
Pravilnik o organizaciji dan je na savjetovanje Glavnom radničkom vijeću i Sindikatu strojovođa. Nama je uskraćeno pravo na savjetovanje i na dodatnu raspravu.
Iako smo svoje primjedbe i mi dostavili, morali smo se pozvati posebnim dopisom na pravo na raspravu po temi Pravilnika o organizaciji. Nerado Danijel Krakić je organizirao taj sastanak na kojem je bio prisutan i Duško Novaković. U samom uvodu Danijel Krakić je napomenu da je Marija Stefanov bila izričito protiv da i mi sudjelujemo u dodatnoj raspravi, odnosno u procesu savjetovanja uopće.
Svoje primjedbe koje smo dobili od svojih povjerenika HŽ Carga prezentirali smo na samom sastanku i prije svega tražili odgovor kod svake primjedbe na pitanje:
„Ukoliko se to radno mjesto ukida ili se smanjuje broj radnika tko će raditi, kako će se rad organizirati?“ odgovor je bio „netko će raditi“.
Zahtjev Upravi za dodatnim savjetovanjem
Naše primjedbe pisali su radnici HŽ Carga, radnici koji nisu pravili razliku između članova i nečlanova, što je vidljivo iz cjelokupnog materijala. Istina, nisu krili svoju ljutnju zbog različitog postupanja prema njima i prema radnicima „Vuče vlakova“. Zar treba radnike natjerati da šute i ne govore ako vide da nešto nije uredu ???
Sindikat željezničara Hrvatske ne funkcionira kao neke druge organizacije, koje zbog različitog mišljenja isključuju svoje članove i ne ubijamo članovima volju za sindikalnim radom, ne prijetimo im otkazima ako odluče ne biti članovima sindikata. Mi nismo odredili kriterije ( za izlistavanje tehnološkog viška) po kojima bi to mogli.
Ukratko ništa od naših primjedbi na Pravilnik o organizaciji nije usvojeno. Poslodavac nas je primio iz čiste kurtoazije i potrebe nastavka kolektivnog pregovaranja.
TKO JE DOGOVORIO KRITERIJE ZA ODREĐIVANJE VIŠKA U HŽ CARGU?
Kriteriji o kojima govorimo prepisani su iz Kolektivnog ugovora HŽ Vuče vlakova. Istina zapisnik je potpisan ali Kolektivni ugovor nije niti neće.
Na više se sjednica tijekom pregovaranja raspravljalo o tim kriterijima i načinu izlučivanja. Upozoravali smo u raspravi na zakonitost. Zapisnik koji se spominje nije od 06.12., nego 10.01.2014. Da li su kriteriji zakoniti čini se odredit će sud, a samim time i zakonitost cijelog postupka utvrđivanja viška radnika.
Želimir Halić