Jučer je 4. željeznički paket, koji u sebi sadrži za željezničare sporne zakonske prijedloge, bio na prvom čitanju pred europarlamentarcima u Strasbourgu.
ETF kojeg je Sindikat željezničara članom, organizirao je tim povodom masovne demonstracije ispred parlamenta u Strasbourgu. Tisuće prosvjednika, željezničara iz brojnih država uputilo je jasnu poruku EU parlamentu koji danas provodi glasovanje.
Iako je željeznički sustav u Hrvatskoj u katastrofalnom stanju, na ovu temu o kojoj su raspravljali zastupnici u Europskom parlamentu 25. veljače 2014. godine, jedino se javio, laburist Nikola Vuljanić kritizirajući mogućnost privatizacije željezničkih usluga.
Vuljanić napominje da bi se uspostava jedinstvenog tržišta za usluge željezničkog prijevoza navodno trebala osigurati uvođenjem novih operatera i rezultirati višom kvalitetom usluge i većim izborom. Ključne riječi su privatizacije i liberalizacija.
“Mene one plaše a vjerujem da nisam jedini. Komisija tvrdi da liberalizirano tržište u Ujedinjenom Kraljevstvu podiže kvalitetu a neke studije govore upravo suprotno.
Privatne tvrtke i dalje ovise o državnim subvencijama a ostvareni profit odlazi u džepove dioničara i nema mjesta za razvoj infrastrukture.” – izjavio je Vuljanić te dodao da ukoliko i dođe do pomaka u kvaliteti usluga na visoko profitabilnim pravcima, neće se osigurati socijalni standard i prava radnika.
Isto tako, otvaranje tržišta neminovno će dovesti do ukidanja manje profitabilnih linija koje su od ogromnog značaja za lokalno stanovništvo. Vuljanić je svoje izlaganje zaključio riječima da u Hrvatskoj katastrofalno stanje u željeznici nije rezultat nedostatka konkurencije nego korupcije, nepotizma i neodgovornosti i prije svega nedostatka strategije.