rasprodajaU prostorijama SŽH održana je zajednička tiskovna konferencija Sindikata željezničara Hrvatske i Sindikata hrvatskih željezničara.
Ovi sindikati već mjesecima upozoravaju javnost i medije na nezakonite radnje i malverzacije koje se događaju u HŽ Cargu, a sve pod dirigentskom palicom ministra Hajdaš Dončića.
Nakon što je donesena odluka o otpuštanju 804 radnika, ministar tu nije stao s uništavanjem poduzeća.

U medijima je već izašla informacija kako ministar priprema i prodaju 425 vagona, što znači da se prodaju osnovna sredstva za rad. Nije teško zbrojiti dva i dva, otpuštanje radnika i rasprodaja imovine, tipična privatizacijska priča, koja korist nosi samo pojedincima, a cjelokupnom hrvatskom gospodarstvu nenadoknadivu štetu.

Dosadašnje štetne odluke bivših, politički imenovanih uprava, naziva grijehom iz prošlosti, a sam je donio pogubnu odluku o potpunom razdvajanju željezničkih poduzeća u najgorim mogućim okolnostima (katastrofalno stanje željezničke infrastrukture, nedostatak lokomotiva i vlakova) i za HŽ Putnički prijevoz i za HŽ Cargo i to lažno pravda usklađivanjem s europskim zakonima jer Europska komisija je ostavila svakoj zemlji članici mogućnost odabira načina prilagodbe koji najbolje odgovara specifičnostima dotične zemlje.

I čak niti to nije dovoljno ministru, potpuno uništenje poduzeća i otpuštanje radnika, nego unatoč devastaciji koju provodi, i dalje pronalazi prostor za nepotizam i zapošljavanje stranačkih uhljeba. Tako će Vlado Hanžek, koji je suodgovoran za stvaranje gubitaka od 800 mil kuna radi čega je bio prvotno smijenjen, sada dati mjesto pomoćnika šefa regionalnog područja. Jedini njegov uspjeh je što je u međuvremenu postao potpredsjednik Virivotičkog SDP-a.

Pored njega izmišljeno je i radno mjesto za Zlatka Petričrvića koji nakon lošeg rada i smjen s radnog mjesta Šefa službe za upravljanje vagonima vraća se u Varždin i dobiva radno mjesto pomoćnika šefa regionalnog područja . No Zlatku Petričević niti to nije dovoljno već svoje dvoje djece koje je on zaposlio Silvija Petričević – Karić i Dominika Petričević s najmanje staža spašava od liste viška i umjeto njih želi na ulicu poslti radnike s više radnog staža.

Duško Novaković – direktor tehnologije i glavni kreator Danijela Krakića zadužen za izradu Pravilnika o organizaciji prvo je sebi namjestio radno mjesto i to na način da je kao uvjet propisao stručnu spremu koju ima samo on i nitko drugi u HŽ Cargu

Sada propisani uvjeti 2014.
– Šifra RM 7146 Direktor tehnologije, uvjeti: VSS, tehn./org. rada, radno iskustvo 5 godina, 1 strani jezik

Dok je do sada uvjet bio:
Uvjeti iz Pravilnika iz 2013.
– Šifra RM 7146 direktor tehnologije, uvjeti: VSS, želj.prom, radno iskustvo 5 godina, željeznički stručni ispit, 1 strani jezik

Uvjeti iz Pravilnika iz 2012.
– Šifra RM 7146 Direktor tehnologije, uvjeti : VSS, promet, radno iskustvo 5 godina, 1 strani jezik,

Ovo su samo neki od primjera potpunog izigravanja zakona zbog čega će više od polovine radnika koji su se našli na listi viška pokrenuti sudske procese i mi smo uvjereni da će ih dobiti, no nažalost taj trošak neće platiti kao ni do sada politički postavljene uprave već porezni obveznici.

Procijenjuje se da će oko 43% najavljenih otkaza biti nezakonito, velikim dijelom zbog diskriminatornih kriterija.

O katastrofalnom upravljanju i donošenju niza loših odluka svjedoči i negativni trend u prijevozu i ostvarenim prihodima koji se nastavlja i dalje i to u trenutku dok još nisu stupili drugi željeznički operateri.

Pojedine poslove koji su se do sada radili kao primjerice manevarski rad u Varaždinu za HŽ Putnički prijevoz koji pokriva trošak radnika i donosi zaradu žele otkazati. Veliki problemi nastaju i usljed promjena u organizaciji rada jer se jednostavnim nestručnim odlukama premještaju radnici s radnog mjesta na drugo radno mjesto bez ikakvog iskustva.

Od radnika (VSS) koji su proglašeni tehnološkim viškom, traži se da u par dana nauče poslu radnike (SSS) koji bi ubuduće trebali obavljati njihov posao.

Ovakva politika će imati krajnje katastrofalne učinke na ionako dramatično stanje u hrvatskom gospodarstvu. Apeliramo na medije i javnost da izvrše pritisak dok još nije kasno.