mppiIz godine u godinu ponavlja se ista greška, vozni red donosi se bez kvalitetnih priprema i bez razgovora s lokalnom upravom o stvarnim potrebama korisnika. Nerazumljivo je ukidanje vlakova subotom nedjeljom i blagdanom kad su očigledne potrebe putnika radnika koji uvelike rade u te dane, a ovim prjedlogom bit će prisiljeni prestati koristiti vlak kao prjevozno sredstvo.

Uprava HŽ Putničkog prijevoza d.o.o. Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture dostavila je prijedlog kojim bi se reducirao vozni red za 2013./14. (724 vlakova). Redukcija bi obuhvatila oko 50% vlakova, a sastojala bi se u tome što pojedini vlakovi ne bi više prometovali u dane subote, nedjelje i blagdana. Drugi bi skratili relaciju putovanja, a na nekim dijelovima bi umjesto vlakova putnike vozili autobusi.

Smatramo da je najavljeno ukidanje vlakova napravljeno bez kvalitetne analize stvarnih potreba te bez dogovora s lokalnom upravom. Nerazumljiva nam je poslovna politika koja je dovela do ovakve odluke posebice u trenutnu kada HŽ Putnički prijevoz bilježi stalan pad prihoda.

Više je nego očito  koliko štete željezničkom sustavu u Hrvatskoj nanosi i trajno će nanositi nedostatak koordinacije između 3 novonastala poduzeća.  Ministar to ne radi funkcionalno, iako je navodno preuzeo dužnost koordinacije između 3 novonastala poduzeća.

Podjela željeznice i izbacivanje nepripremljenih prijevoznih poduzeća  i teretnog – HŽ Cargo i putničkog – HŽ Putnički prijevoz, na tržište  „smrtni“ je grijeh ministarstva, tj Vlade.

Nisu  to smjeli učiniti u trenutku kad se, po godišnjem izvješću samog  Ministarstva,  mora učiniti kapitalni remont na gotovo 90% pruge da bi se postigla komercijalna brzina.

Neodgovornost, nepripremljenost i nestručnost se ne smije prelamati preko leđa korisnika usluga, putnika, a ni radnika.

SŽH i SHŽ su oštro reagirali na najnoviju poslovnu odluku HŽ Putničkog prijevoza.

Dopis Upravi HŽPP  (PDF)