presudaSvim silama Uprava HŽ Carga željela je oduzeti pravo na radničku borbu radnicima HŽ Carga članovima sindikata željezničara Hrvatske i dokazati da je štrajk koji je SŽH organizirao nelegalan. U konačnici, cilj je bio sav trošak, to jest štetu za svoje neposlovanje naplatiti na račun članova SŽH. Osim toga željeli su poslati upozorenje svima koji pokušavaju misliti drugačije i boriti se za svoja prava da to nije poželjno, a vjerovatno bi koristili i mogućnost otkazivanja ugovora o radu zbog nezakonitog štrajka.

Sve to željeli su postići presudom suda.

Međutim, sud je presudio na svim razinama – Sindikat željezničara Hrvatske s punim je pravom pokrenuo štrajk. S punim je pravom odbio potpisati Kolektivni ugovor koji podupire primjenu spornog Pravilnika o organizaciji društva kojim je netransparentno viškom proglašeno 804 radnika iz nekadašnjeg HŽ Carga, a zadržan i na upražnjena mjesta raspoređen broj priključenih radnika iz nekadašnje HŽ Vuče vlakova.

  • HŽ Cargo je najprije izgubilo na Županijkom sudu, 17. travnja

Na pripremnom ročištu koje je održano 17. travnja 2014. Županijski sud se proglasio nenadležnim u dijelu tužbe koja se odnosi na kolektivne pregovore i uputio slučaj Općinskom sudu kao nadležnom za radne sporove.Vezano uz prijedlog donošenja privremene mjere zabrane štrajka do okončanja postupka Županijski sud je odbacio zahtjev za donošenjem takve mjere kao neosnovan. Sud je donio presudu: Štrajk koji je propisno najavio i provodio SŽH zakonit je!
HŽ Cargo se žalioVrhovnom sudu

Da podsjetimo: SŽH, jedan od dva reprezentativna sindikata, pregovarao je u dobroj vjeri za novi Kolektivni ugovor. Istovremeno, protivio se primjeni novog Pravilnika o organizaciji smatrajući da ne pruža mogućnost izvršavnja postojećih poslova i da nije primjeren za očuvanje i spas HŽ Carga.
( HŽ Cargo to je i sam neformalno potvrdio naknadnim značajnim izmjenama i dopunama Pravilnika)

Zadnjeg dana pregovora u Kolektivni ugovor ugrađena je odredba kojom se uvodi u primjenu sporni Pravilnik.

SŽH je odbio potpisati takav Kolektivni ugovor, tim više što su kriteriji za izlučivanje viška radnika ostali nerazrađeni i tako u primjeni davali mogućnost diskriminacije radnika po sindikalnoj pripadnosti, pružajući mogućnost osbama koje su odlučivale o tome tko je višak, da odluku donesu temeljem paušalne, subjektivne procjene.

Sindikat strojovođa Hrvatske potpisao je takav ugovor, kasnije su to učinili, to jest pridružili su mu se Samostalni sindikat radnika HŽ Carga, Sindikat TPVV i sve ostale izmišljene sindikalne organizacije koje su tim činom podržale primjenu Pravilnika, netransparentan višak od 804 radnika, smanjenje plaće i nejasan ishod svih predviđenih mjera.
HŽ Cargo je nakon toga zatvorio sva vrata socijalnom dijalogu i SŽH je potpuno opravdano najavio štrajk.

Vrata socijalnom dijalogu u HŽ Cargu i dalje su čvrsto zatvorena. Odbija se razgovor sa Sindikatom željezničara Hrvatke o problemima zbog kojih SŽH nije potpisao Kolektivni ugovor, ali se zato spremno troše znatna novčana sredstva na uzaludne sudske sporove.

Presuda Vrhovnog suda (PDF)
Presuda Županijskog suda (PDF)