Sindikati koji djeluju u društvima HŽ pridružili su se svojim primjedbama i prijedlozima procesu javne rasprave za izradu nacrta Strategije prometnog razvoja RH.
Od kraja srpnja do kraja kolovoza 2014. godine očekuju se izmjene Nacrta sukladno prihvaćenim komentarima s javne rasprave, a početak procesa usvajanja od strane Vlade RH očekuje se sredinom rujna 2014. godine.
Europska komisija smatra da je sredina rujna krajnji rok za usvajanje Strategije jer se početkom listopada očekuje posljednja verzija Partnerskog sporazuma i važno je da Strategija do tada bude završena.
Partnerski sporazum je okvirni dokument koji pripremaju nacionalne vlasti i u kojem se utvrđuju glavna područja koja namjeravaju financirati iz Kohezijskog i strukturnih fondova Europske unije, a na temelju toga se izrađuju operativni programi.
Partnerskim se sporazumom mora precizno definirati što država želi postići na raznim područjima od ribarstva, prometa, tržišta rada do zaštite okoliša.
Tek nakon što se potpiše Partnerski sporazum i odobre operativni programi, mogu se povlačiti sredstva iz europskih fondova. Cjelokupan proces, od otvaranja poziva do izrade studije, kompleksan je i sastoji se od 7-10 koraka, koji jedan bez drugoga ne mogu i traje oko godinu dana i 2-3 mjeseca.
Prema sadržaju Komisijinih kritika i primjedbi na prvu verziju neslužbenog hrvatskog nacrta Partnerskog sporazuma, koje je Europska komisija poslala Ministarstvu regionalnog razvoja 15. studenog 2013., vidljivo je da stručnjaci iz Bruxellesa smatraju da je Hrvatska najslabija u strateškom planiranju u prometnom sektoru:
“Nema jasne strategije, glavni investicijski prioriteti i tematski ciljevi vrlo su široko definirani. Nema jasnog fokusiranja i određivanja prioriteta. Nije moguće analizirati koherentnost strategije zbog nedostatka fokusiranosti i općenitosti”, piše u primjedbama Europske komisije od 15. studenog 2013.
S druge strane Europska komisija stavlja fokus baš na željeznicu i na integrirani prijevoz u urbanim područjima.