RijekaNi bez radnika koji “nisu uvijek naprijed” željeznica ne može funkcionirati

Hrvatskim uvjetima neprimjerena potpuna verikalna podjela željeznice i razdvajanje upravljanja infrastrukturom ( HŽ Infrastruktura) od prijevoznike ( HŽ Putnički prijevoz i HŽ Cargo) uzrokovala je uz povećane troškove u sva tri poduzeća i dodatno usmjeravanje novca poreznih obveznika za saniranje nastale štete. Osim na ekonomskom planu, direktna posljedica razdvajanje poduzeća očituje se u nepostojanju koordinacije među novonastalim poduzećima, što korisnici usluga najdirektnije osjete. Usmjerenje na međusobnu konkurenciju umjesto na suradnju negativan je trend koji je zahvatio međusobne odnose upravljačkog kadra, ali i radnike.

Usprkos nastojanjima dijela sindikata održati radnike u suradnom duhu, u uvjetima dugogodišnjeg restrukturiranja, štednji i smanjivanja broja radnika uz istovremeno povećavanje obujma posla, zaboravlja se da je ljudski faktor često presudan za dobro funkcioniranje sustava kakv je željeznica.

Sindikat željezničara Hrvatske i Sindikat hrvatskih željezničara naglašavaju važnost pojma željezničar .

Svjesni važnosti svakog pojedinog zanimanja koje čini važnu kariku u lancu odvijanja željezničkog prometa, oba sindikata koja organiziraju radnike u prijevoznicima: HŽ Putničkom prijevozu i HŽ Cargu, obraćaju se svojim članovima i svim željezničarima supozoravajući da isključivosti nema mjesta na željeznici. Može netko biti “uvijek naprijed”, ali biti sam nema svrhe. Lokomotiva bez vagona, vagoni bez tereta, vlakovi bez putnika, pruge bez vlakova, jedno bez drugog nema svrhe.

VijestiExtra HŽPP (PDF)

VijestiExtra HŽC (PDF)