HŽ-IUprava je sve prijedloge sindikata odbacila. Vidljivo je da im je najneprihvatljivija predložena odredba o zaštiti radnika od proglašenja tehnološkim viškom, a to jasno ukazuje da su njihove namjere:

  • smanjiti materijalna prava radnika i to onih koji neposredno sudjeluju u obavljanju poslova vezanih za sigurnost željezničkog prometa i radnika na održavanju, kojima se želi smanjiti plaća, a nakon toga slijede viškovi radnika i otkazi.

U slučaju kolektivnog radnog spora ostvarit će se svi zakonski uvjeti za organiziranje industrijskih akcija, uključujući štrajk. Dođe li zaista do štrajka biti će to štrajk koji je Uprava nametnula jer mi nismo tražili ništa više od onoga što danas imamo.

Svjesni situacije bili smo spremni doprinijeti uštedama, ali tražili smo da teret ušteda bude ravnomjerno raspoređen.

U zamjenu za odricanje od dijela plaće tražili smo sigurnost radnog mjesta. Nažalost Uprava je nastupila ultimativno i ne daje nam izbor.

O svemu što slijedi bit ćete pravodobno obaviješteni putem sindikalnih glasila.

Od samog početka pregovora iako se nameće dojam da Uprava pregovara forme radi i da ne odustaje od namjere raskidanja KU u kojem bi slučaju radnici sudskim putem ostvarili svoja prava (neosporno!) jer se Kolektivni ugovor HŽ Infrastrukture ne može raskinuti na zakonit način, reprezentativni sindikati su ponudili Upravi svoj protuprijedlog.

Zašto?

Zbog činjenice da zaštita od poslovno uvjetovanih otkaza ističe krajem studenoga 2015. godine, a Uprava, kako je to u više navrata i isticala, priprema drastično smanjivanje broja radnika; kao i zbog činjenice da svojim Prijedlogom ušteda Uprava predlaže mjere koje se odnose samo na jednu strukturu radnika i to upravo onih koji sudjeluju u neposrednom obavljanju poslova neophodnih za sigurnost željezničkog prometa i radnika na održavanju, Sindikati su Upravi ponudili sljedeće:

  • Dobrovoljni davatelji krvi:

Radnik u 2015. godini po osnovi darivanja krvi, ostvaruje pravo na jedan plaćeni slobodan dan, koji koristi na dan darivanja krvi.

  • Izuzetno od 1. srpnja 2015. pa do kraja važenja ovog ugovora plaća radnika HŽ Infrastrukture koja iznosi do 6.000,00 (šest tisuća kuna) bruto ne umanjuje se.
  • Izuzetno od 1. srpnja 2015. pa do kraja važenja ovog ugovora plaća radnika HŽ Infrastrukture koja iznosi više od 6.000,00 (šest tisuća i jedna) kuna do 12.000,00 (dvanaest tisuća kuna) bruto umanjuje se za 7 (sedam) posto.
  • Izuzetno od 1. srpnja 2015. pa do kraja važenja ovog ugovora plaća radnika HŽ Infrastrukture koja iznosi više 12.000,00 (dvanaest tisuća) bruto umanjuje se za 9 (devet) posto.
  • Solidarnost:

Izuzetno u 2015. godini ovom članku dodaje se stavci koji glase:

Radnik koji je prije primjene ovog Aneksa KU ostvario solidarnost veću od koeficijenta 2,0 zadržava to pravo, ali u maksimalnom iznosu plaće do koeficijenta 2,0, te će se istima izdati aneks ugovora o radu kojim će se utvrditi visina koeficijenta 2,0.

Plaća koja se može ostvariti s osnova prava na solidarnost iz ovog članka ne može biti veća od plaće utvrđene primjenom koeficijenta 2,0 uvećana za postotak po osnovi navršenih godina radnog staža.

  • Iznos dnevnice za službeno putovanje:

U 2015. godini iznos dnevnice za službena putovanja je 1,00 (jedna) kn.

  • Naknada za prijevoz:

Izuzetno u 2015. godini u članku 183. dodaje se novi stavak koji glasi:

Naknada iz stavka 1. ovog članka ne isplaćuje se u mjesecu prosincu.

Ponuđeno smo uvjetovali samo jednim, a to je zaštita od proglašenja tehnološkim viškom bilo kojeg radnika HŽ Infrastrukture u 2016. godini:

„Ako prestane potreba za obavljanjem određenog posla zbog gospodarskih, tehničkih ili organizacijskih razloga Poslodavac se obvezuje da će za vrijeme trajanja Kolektivnog ugovora i za vrijeme njegove produžene primjene eventualno smanjivati broj radnika isključivo sporazumnim raskidom radnog odnosa uz isplatu poticajne otpremnine.“

Obraćanje radnicima (PDF)