HŽ Cargo 5.2.2016Umjesto da osposobi i ponudi korisnicima potreban broj lokomotiva za povećani prijevoz na riječkom pravcu (jer robe ima, ako HŽ Cargo pokaže sposobnost da je blagovremeno otpremi do korisnika), HŽ Cargo se prilagođava ulozi gubitnika i dodatno smanjuje broj lokomotiva. Sindikat željezničara Hrvatske i Sindikat hrvatskih željezničara smatraju da je to put u propast.

Loše poslovanje već je poslužilo kao izlika za otpuštanje oko 800 radnika i to u velikom djelu na neopravdan i nezakonit način što dokazuju brojni sudski postupci koji su završeni ili su u tijeku. SŽH i SHŽ su ukazivali i upozoravali sve odgovorne na propuste i moguće posljedice no nisu naišli na odgovornost i razumijevanje.

Uprava HŽ Carga donijela je i novi Pravilnik o organizaciji kojim želi s jedne strane otpustiti oko 300 radnika no s druge strane otvara i posve nova radna mjesta koja Uprava sada želi popuniti i tako uhljebiti poslušnike.

Iako je o tome interna revizija već zauzela negativno stajalište, na pojedinim radnim mjestima i dalje se nastavlja trend istovremenog ostvarivanja velikog broja prekovremenih i dopisanih sati, što znači da Uprava ni 2 godine nakon nalaza interne revizije ne uspijeva optimizirati organizaciju rada.

Sindikati su se stoga obratili novom ministru i predložili da se do imenovanja nove uprave HŽ Carga stavi moratorij na primjenu Pravilnika o organizaciji te na popunjavanje radnih mjesta kao i da se odmah prekine s praksom evidentiranja tolikog broja dopisanih i prekovremenih sati.

Dopis ministru  (PDF)