Iako Državni proračun za 2016. još nije javno predstavljen, najavljeno je rezanje stavki namijenjenih održavanju pruga, modernizaciji željezničkih prijevoznih sredstava i subvencioniranja nerentabilnih linija u prijevozu putnika željeznicom.
Već ranije je ukinuta proračunska stavka poticanja multimodalnog prijevoza.
Nakon što se godinama na stavkama gradnje i održavanja autocesta planovi realiziraju preko 100 %, a na stavkama investiranja u pruge, planovi se realiziraju ispod 10 %, predizborna obećanja i promjena odnosa prema željeznici brzo se zaboravljaju.
Ako je plan proračunskog prihoda za 2016. veći za 3,5 %, kako to da se stavka namijenjena regulaciji željezničkog prometa i održavanju pruga smanjuje za oko 10 %, modernizacija željezničkih prijevoznih sredstava za oko 15%, a subvencioniranje nerentabilnih vlakova za prijevoz putnika za oko 11 %? I to u situaciji dugogodišnje podinvestiranosti željeznice?
Sindikati pišu premijeru i Vladi RH želeći uspostavili socijalni dijalog o budućnosti željeznice.
Nema nikakve dvojbe da je za uspješno prevladavanje gospodarske krize i provedbu reformi te razvoj socijalno-tržišnog gospodarstva od ključne važnosti postojanje mehanizama i instituta koji će na najvišoj razini omogućiti postizanje suglasja Vlade i različitih interesnih skupina; u ovom slučaju sindikata i poslodavaca.