Sva društva HŽ suočena su s posljedicama maćehinske politike prema željeznici. Pojedinačno, svako društvo načelno djeluje gledajući vlastiti interes, no na kraju sve su dalje od uspješnog poslovanja jer, kad je željeznica u pitanju, uspješnost itekako ovisi o međusobnoj koordinaciji.
Sindikat je u više navrata upozoravao i uprave i ministra i premijera na štetne odluke i njihove izgledne posljedice.
U HŽ Infrastrukturi paralelno uz uređenje kolodvorskih zgrada, modernizaciju, izgradnju i započeta održavanja pruga još uvijek su u suživotu radni prostori iz neke druge ere. Zbog dovođenja u pitanje zdravlja radnika – prometnika vlakova koji rade na postavnici – i to neprekidno tijekom 24 sata na regulaciji prometa vlakova, nakon niza uzaludnih poziva poslodavcu, pozvana je Inspekcija zaštite na radu.
U HŽ Cargu smo više navrata upozoravali Upravu HŽ Carga na štetno postupanje. Zbog činjenice da u kolodvorima Karlovac, Slavonski Brod i Zagreb Zapadni kolodvor nedostaje izvršitelja za poslove manevriranja i organizaciju sastavljanja i rastavljanja vlakova obratili zatražili smo žurno osiguravanje dostatnog broja izvršitelja na teretnim kolodvorima. Da je postupak izlistavanja viška radnika i primjena spornih kriterija netransparentna svjedoče i sudske presude koje nalaže da se radniku isplate neisplaćene plaće počevši od dana prestanka radnog odnosa pa do povratka na posao, s pripadajućom zakonskom zateznom kamatom. Poslodavca se obvezuje radnika vratiti na odgovarajuće Poslove.
U HŽ Putničkom teku kolektivni pregovori. Poslodavac je prihvatio argumente sindikata protiv smanjenja plaće za 3 % međutim, alternativu je potražio u uštedom na danima godišnjeg, visini dnevnica i sl. Ovim mjerama teret štednje prelomio bi se na samo jednoj kategoriji radnika i sindikati nisu prihvatili takav prijedlog.
HŽ Putnički prijevoz je pokrenuo proces sveobuhvatne informatizacije poslovanja. Projektima ISPRO, LOGIS te EDWH i BI i uveo bi se red u gospodarenju resursima i modernizirao pristup korisnicima. No ni tim projektima ni procesom obnove voznog parka ne mogu se anulirati problemi nastali zbog sadašnjeg stanja infrastrukture i njene nužne modernizacije. Cijenu plaća HŽPP jer, iako privremeno, korištenje autobusom na relacijama na kojima se pruga obnavlja znatno će utjecati na buduće opredjeljenje putnika da u potpunosti prijevoz vlakom zamijene za prijevoz autobusom. Točnost je glavna odrednica zadovoljstva korisnika i bitan čimbenik u poimanju kvalitete usluge, no nije i jedini. U ovom „privremenom“ razdoblju potrebne su i posebne, promišljene, (a ne ishitrene) mjere koje će privući i zadržati putnike na željeznici. HŽPP može poraditi na cijeni usluge prijevoza, ali potrebna je suradnja s HŽ Infrastrukturom na mjerama koje mogu dovesti do pozitivnog pomaka prema zadovoljnom putniku.
Maćehinski se prema željezničkom sektoru odnosi i europska politika. Građani EU okupili su se u inicijativi Za pošten prijevoz. Da bi Europska komisija razmotrila i eventualno pokrenula promjene u zakonodavstvu koje bi uspostavile pošten odnos u prometnom sektoru potrebno je prikupiti milijun potpisa.
Potpiši i ti! na www.fairtransporteurope.eu