Sadašnja Uprava HŽ Carga, koju je kao politički kadar imenovala ranija Vlada, svojim načinom (ne)poslovanja nije učinila napredak koji bi društvo HŽ Cargo doveo u poziciju konkurentnosti na tržištu među prijevoznicima tereta, na što su SŽH i SHŽ već nebrojeno puta upozoravali. Iz dana u dan zbog svoje nesposobnosti Uprava gomila dugove, gubi poslove, i dovodi HŽ Cargo do nemogućnosti izvršavanja svojih financijskih obveza.
Pored toga Uprava je svjesnim odabirom suradnje s nelegalno izabranim radničkim vijećem, umjesto s legalno izabranim radničkim vijećem, stvarala negativnu atmosferu u Društvu i u konačnici izgubila period od 16 mjeseci za restrukturiranje Društva.
Bez ustručavanja Uprava iznosi neistine i Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture i Ministarstvu branitelja RH.
Društvu je potrebno restrukturiranje, ali sindikati smatraju da se učinkovito restrukturiranje ne može bazirati isključivo na otpuštanju radnika, već je potrebno kvalitetno upravljati tvrtkom kako se ne bi gubili poslovi koje potom preuzima konkurencija.
Sindikati stoga od ministra Olega Butkovića traže da kao Skupština HŽ Carga poduzme korake ka ozdravljenju društva HŽ Cargo, kroz smjenu ove političke Uprave i imenovanje stručnog, tržišno usmjerenog menadžmenta koji će zaustaviti trend strmoglavog pada prihoda i to jačanjem službe prodaje, dosljednim restrukturiranjem i ponajprije, osiguranjem dovoljnog broja lokomotiva.
Sukladno europskim direktivama, traži se donošenje mjera kojima će željeznički prijevoz imati prednost kao najučinkovitiji oblik kopnenog prijevoza koji je ekološki, energetski i ekonomski održiv.
Kao jednu od nužnih mjera SŽH i SHŽ vide i u poticanju prijevoza pojedinačnih vagonskih pošiljaka, što čine i druge europske zemlje, a u interesu ponajprije srednjih i malih poduzetnika kao korisnika prijevoza, ali i HŽ Carga, kao nacionalnog prijevoznika.