vozni redNastojeći poboljšati kvalitetu svojih usluga krajnjim korisnicima, HŽ Putnički prijevoz je tijekom izrade smjernica za Nacrt novog voznog reda za 2017./2018. godinu uputio dopis svim lokalnim samoupravama i pozvao ih da se uključe svojim prijedlozima, primjedbama, sugestijama, zahtjevima (peticijama), kako bi dobivanjem povratnih informacija od svojih korisnika učinio prijevoz željeznicom atraktivnijim, kvalitetnijim i dostupnijim što većem broju korisnika.

U zadnje vrijeme po stupanju novog voznog reda  raste nezadovoljstvo korisnika. Najčešće primjedbe odnose se na smanjivanje broja vlakova, na  neodgovarajuće vrijeme polaska,  nepostojanje veza pri presjedanju ili premali broj vagona u odnosu na broj putnika.

Iz HŽ Putničkog prijevoza obično navode kako je novi vozni red uveden radi smanjenja troškova i povećanja kvalitete vožnje.

Država svake godine sufinancira HŽ Putnički prijevoz kako bi osigurala mogućnost pružanja usluge javnog prijevoza putnika željeznicom i na linijama koje prijevozniku predstavljaju trošak a ne zaradu.

Stoga je u fazi prednacrta novog voznog reda bitno uključivanje svih zainteresiranih korisnika putem svojih lokalnih zajednica ili udruga.

Kako to rade u Istri objavio je Pazin.hr u članku o sastanku gradonačelnika sa željezničarima na temu novog voznog reda.

Dana 20. ožujka 2017. godine, na temu novog voznog reda po potrebama korisnika održan je sastanak gradonačelnika Renata Krulčića s predstavnicima HŽ Putničkog prijevoza kojem su prisustvovali Željko Tulić, voditelj Regionalne jedinice Jadran – Podregija Rijeka, Silvano Otočan, glavni povjerenik Sindikata Željezničara Hrvatske – Podružnica Pula, Mauricio Zović, voditelj Prometnog centra Pula i Saša Rubanov, predsjednik radničkog vijeća za Regionalnu jedinicu Jadran – Podregija Rijeka.

U uvodnom izlaganju Željko Tulić je istaknuo kako u ovoj godini HŽ Putnički prijevoz raspolaže s 90 milijuna kuna sredstava manje nego u protekloj godini što će se nužno odraziti na broj linija koje prometuju našim željeznicama iako još nije definirano koje bi linije eventualno bile ukinute ili skraćene.

Gradonačelnik Krulčić založio se za opstanak svih postojećih linija koje željeznički povezuju Pazin prije svega s Pulom i Zagrebom, ali predstavljaju i važnu komponentu prijevoza učenika u pazinske škole, odnosno učenika s područja Pazinštine u škole u Puli. Gradonačelnik je istaknuo kako smatra da se daljnjom racionalizacijom neće postići bitne uštede već će doći do postepenog gašenja željezničkog putničkog prometa na području Istre, a da put ka oporavku leži u investicijama i osuvremenjivanju željezničke infrastrukture i vlakova čija je kvaliteta u ovom trenutku na niskoj razini.

Predstavnici HŽ Putničkog prijevoza naveli su kako će nastojati da se racionalizacije poslovanja što manje osjete na broju linija koje prolaze kroz Pazin te da će se pritom voditi računa o potrebama redovitih linija za učenike koji se školuju u obrazovnim ustanovama koje djeluju u Pazinu i Puli.

HŽPP 1HŽPP 2