Svi dosadašnji pokušaji rješavanja problema u HŽ Cargu išli su uglavnom preko leđa radnika, što kroz smanjivanje prava radnika, što kroz otkaze višku radnika, ali ključne mjere potrebne da bi se spasilo poslovanje su izostajale.
Postavljane su Uprave koje su obećavale spas no nakon neuspjeha uprave bi bile smjenjivane, a za gomilanje gubitaka nitko nije odgovarao. Smjene su popraćene naslovima u medijima o gubicima, kriminalu no nitko iz uprave nije završio ni na burzi niti bez primanja nego su svi zbrinuti u drugim državnim tvrtkama i ustanovama.
Evidentno je da u prometu roba nacionalni prijevoznik HŽ Cargo ostvaruje sve manje udjele. Prema posljednjim podacima regulatorne agencije HAKOM za četvrti kvartal 2019., na hrvatskom tržištu prijevoza robe željeznicom djelovalo je 9 tvrtki, osam privatnih i državni HŽ Cargo.
Prema podacima objavljenim sredinom ožujka, željeznički teretni prijevoznici u četvrtom tromjesečju 2019. ostvarili su povećanje za 7,3% u ukupno ostvarenim tonskim kilometrima.
Najveće povećanje od 14,6% imali su novi teretni prijevoznici koji sudjeluju s 40% udjela u ostvarenim tonskim kilometrima u četvrtom tromjesečju, što je povećanje za 3% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
I za vrijeme COVID 19 mjera rastao je prihod od prijevoza robe željeznicom svima osim HŽ Cargu.
I evo nas sada na početku još jedne priče koja opet počinje smjenom uprave i smanjivanjem prava radnika, promjenama pravilnika organizacije, ukidanjem ili spajanjem radnih mjesta. Vlakovođa bi tako trebao biti istovremeno i manevrista i rukovatelj manevre, pregledač vagona bi trebao biti i vlakovođa i komercijalista ili bi strojovođa na primjer trebao biti i pregledač vagona, manevrista i komercijalista koji bi, s obzirom da stalno putuje, usput trebao ugovoriti pokoji prijevoz robe.
Mi u Sindikatu željezničara Hrvatske smatramo da je potrebno uvesti promjene u načinu poslovanja i napraviti mjere ušteda na svim ostalim razinama pa tek onda vidjeti što se može napraviti s pravima radnika. Svoj stav temeljimo na činjenici da se dobrim dijelom rad povećao u periodu prekida gospodarskih aktivnosti zbog COVID 19. Osim toga očekujemo pokretanje postupka utvrđivanja odgovornosti za sve štetne ugovore ukoliko postoje te pokretanje istrage o nestanku velike količine goriva i tek onda se može razgovarati o odricanju radnika.
Sindikat željezničara Hrvatske ne prihvaća poslodavčev prijedlog Platforme za zaključivanje I. Aneksa Kolektivnog ugovora nego očekuje poziv za dogovor o daljnjim aktivnostima.
Odgovor SŽH na Prijedlog I. Aneksa kolektivnom ugovoru HŽ Carga (PDF)