Dana 5. studenog 2021. Zajednica europskih željezničkih i infrastrukturnih tvrtki (CER), koja predstavlja poslodavce u željezničkom sektoru, i Europska federacija prometnih radnika (ETF), koja predstavlja željezničke radnike, službeno su potpisali autonomni sporazum Žene na željeznici s ciljem promicanja zapošljavanja žena u sektoru.
Nakon pregovora koji su započeli u listopadu 2019., posebno nakon 7 intenzivnih virtualnih rundi pregovora u svibnju i lipnju (zbog mjera COVID-19), postignut je pozitivan ishod zahvaljujući vrijednom radu i predanosti obje delegacije. Glavna skupština CER-a usvojila je sporazum 20. rujna, a Željeznička sekcija ETF-a usvojila ga je 27. listopada, što je dovelo do završne faze procesa: službenog potpisivanja sporazuma kojim se označava njegovo stupanje na snagu.
Cilj ovog sporazum je privući više žena u željeznički sektor i pružiti ženama veću zaštitu i jamčiti jednak tretman na radnom mjestu zahvaljujući brojnim mjerama dogovorenim pod naslovima opće politike ravnopravnosti spolova. Ove mjere pokrivaju područja kao što su ciljevi, kako privući više žena u sektor, usklađivanje posla i privatnog života, promicanje i razvoj karijere, jednaka plaća, zdravlje i sigurnost, radno okruženje te prevencija seksualnog uznemiravanja i seksizma.
Sporazum je stupio na snagu potpisivanjem, a tvrtke sada imaju rok od 12 mjeseci za uspostavu politike rodne ravnopravnosti i raznolikosti unutar 24 mjeseca koliko je predviđeno za provedbu. Zatim će obje strane ponovno ocijeniti sporazum. Predstavnici Europske komisije, Joost Korte, glavni direktor Opće uprave za zapošljavanje, i Charlotte Norlund-Matthiessen iz kabineta povjerenice za promet Adine Valeana, koji su oboje bili prisutni tijekom ceremonije potpisivanja, čestitali su izaslanstvima i srdačno pozdravili sporazum. Istaknuli su kako je ovo veliko postignuće i posebno značajno jer je ostvareno tijekom Europske godine željeznice.
Posljednji obvezujući sporazum iz članka 155. UFEU-a (Ugovor o funkcioniranju Europske unije) u kontekstu Europskog socijalnog dijaloga u željezničkom sektoru bio je prije 15 godina o radnim uvjetima mobilnih željezničkih radnika koji obavljaju prekogranične interoperabilne usluge, a taj je Sporazum implementiran kao Direktiva Vijeća 2005/47 / EZ.
U ovom slučaju obje strane su se složile da o pitanju provedbe odlučuju oni na koje se ova pravila odnose, menadžment (CER) i radnici (ETF) umjesto Europskog parlamenta. U tom smislu mi smo autonomni, ali kao socijalni partneri moramo izvijestiti Komisiju kako smo implementirali odredbe na nacionalnoj razini. To čini Sporazum obvezujućim za članove CER-a i ETF-a.